Monday, August 24, 2015

01 - Weekend StayCation Special - Port Dickson

Hoyeh !

Selalu jalan keliling kota. Ni time keluar kota sikit. Tak de la jauh mana tapi jauh jugak la bagi aku since aku memang tak suka jalan jauh kalau drive sendiri !

Ayuh kita ke Port Dickson Dek Non !!!

Highway...

Percutian ini telah di rancang bagi bersantai santaian ke Port Dickson.

Highlight dah keluar satu ketika dulu lagi : Weekend Getaway - Lexis Hibiscus @ Port Dickson.

Weekend jer. Gigih gi terjah PD sebab nak bersantai di Lexis Hibiscus.

Trip mengkabulkan impian.... 

Luckily jalan tak jem. Cuaca mendung mendung juga. Dari KL tadi macam hujan kejap kejap.

Ever since jalan PLUS dah siap 4 lane so smooth sikit lah. Kalau tak asyik menyiput je kalau dari Nilai ke Seremban ni

Bukit yang dah di tarah. 

Tak tau kereta sapa.. tapi cantik la juga. Menawan kaler nya. 

Sampai tol Port Dickson

Dah masuk highway Seremban - Port dickson.

Welcome to Port Dickson !!

Sebab Lexis Hibiscus ni terletak di Sri Rusa so selagi boleh aku elak kawasan kawasan yang jem dan banyak kenderaan. Ikut je laluan khas sampai ke Sri Rusa tu bagi mengelakkan kesesakan lalulintas

Port Dickson. Tempat yang aku tak suka nak pegi untuk bercuti.. tapi selalu je terpaksa rela pegi

Singgah kat Mini Market Mesra ni nak stock up jajan jajan dan makanan

Meneruskan perjalanan sampai ke resort impiaan

Lexis Hibiscus Port Dickson.

Sampai ! Yeay. 

Perjalanan yang lancar. Akhirnya selamat sampai ke destinasi untuk memburu rindu angin pantai !!



Kemanakah hatimu kala aku
Menanti kata cinta Mengalir air mata
Kala sepi tiba

Terasakan langkahmu makin laju
Melangkah batas rindu
Dan aku pun memburu
Mentari yang jauh

Berikanlah masa untukku
Mendendangkan kasih dalam syahdu
Tidak terhenti pilu di dadaku
Terlepas bayangmu

Kugenggam angin semalam
Kusimpan jadi nyanyian
Kupeluk bayang hitamku
Menjadi kamus mimpiku

Perjalanan lancar.. Nak check in resort belum pasti lancar ke tidak. Hmmmm. Apa yang penting... semangat nak bercuti !!!

bersambung............

2 comments :

  1. Ko mmg memamdu sambil mngambil gmbar ke meng.mna nk pgg stereng, pgg kamera, pgg rokok.eh.

    Hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lah.. bahaya tu.

      Biasa OR dirve aku ambik gambar atau aku drive dia ambik gambar.

      Tapi gambar dia ambik biasanya aku kena tapis habis habisan sampai tinggal seketul dua je. Kurang mencapai piawaian !

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...