Tuesday, April 1, 2014

Mega Trip 2013 : China & Mongolia - Video and Summary

Phewww !

Ini entry terakhir Mega Trip 2013. Just to summarize the whole trip.


Berjaya jugak aku abiskannya....


Hah !!!

Jangan tak percaya, akhirnya aku ada video sendiri. Video yang pertama aku buat.

Sebenarnya tak plan pun, aku just simpan few footage masa trip ni dan bila rajin tu aku edit edit sikit maka terjadi la video serupa ni.

Video agak gegar dan kualitinya bukan la yang thorbaik tapi OK la untuk summarize trip Berkelana Merentas Sempadan : China dan Mongolia 2013 ini.

Enjoice !!



OK. Jangan tanya kenapa aku pakai lagu tu. Lagu tu pun aku baru dengar, agak catchy dan sedap juga. Aku main belasah je lah.

Misi lepas balik tu adalah nak gi tampal gigi, malangnya gigi dah rosak... so kena cabut. Nasib baik doktor baik gila. Aku recommend WhiteZone Dental Clinik di PJ Old Town.

Kenangan Mega Trip 2013 yang buat aku rongak seumur hidup.... Pasrah.

Hari aku balik tu hari yang sama jugak aku masuk opis dan kerja macam biasa !!!!

Semua macam tak percaya.

Masuk masuk je cekak pinggang mengadap anak anak buah aku.

"Jangan nak seronok sangat. Sundel Bolong bangkit kembali................ !!!!"

* curah kuah satay atas kepala

Tu je lah.

Apa apa pun yang berlaku sepanjang aku di China moga moga tidak melunturkan semangat sesapa untuk bertandang ke Shanghai atau tempat tempat lain di China tu. Setiap orang akan mengalami pengalaman yang berbeza, jadi.. pegi jer !

Mongolia pulak, aku alu alu kan untuk gi melawat. 

Untuk Highlight, Itinerary dan budget, refer entry entry ni ..



Dan untuk semua entries. Sila rujuk di sini.


...................TAMAT.................. 

* sapu lantai, kutip sampah, susun kerusi dan tutup panggung wayang  

Sapa yang sepah sepahkan lantai ni??

Bersihkan sekarang !!!!!

25 comments :

  1. *tepuk tangan, wayang cina dah habis* xie-xie..

    Nak boikot China..or KIV first..ke RIP forever..

    ReplyDelete
  2. wow!teko azimat pun sempat masuk dalam video!terbaiklah trip kali ni!memang nganga je tengok wayang kali nih!okey kemas2 panggung sambil abeskan baki popcorn terakhir....

    ReplyDelete
  3. :Tepuk tangan:

    Tahniah Abg Meng, habis jugak mega trip ni..
    Saye tak baca lagi,saje nak simpan sampai abg meng update semua baru bace.hihi

    Tengok gambar sepintas lalu dalam entry lepas, one word je terkeluar " Daebak!!"
    Ni yang nak menuntut ilmu dengan abg meng ni..

    ReplyDelete
  4. Sorry la selama baca semua entry berkelana merentas sempadan ni asyik kunyap pop corn tak pasan dah bersepah hahahaaa... :P

    ReplyDelete
  5. *baling popcorn kat skrin sbg tanda protes terhadap lagu kpop.


    Meng..apsal ko terjebakkk kpop niii.. :P

    ReplyDelete
  6. janji bukan gigi depan yang rongak bang!..ilang kehenseman nanti..pastu jgn coba2 pasang gigi mas

    ReplyDelete
  7. yay!!! meng suka kpop...wakakaakaka wpun aku expect lagu cina sbb negara china kan...tp cliche sgt kot kan???

    arasso arasso nnti aku kemas tpt aku...hihihi

    mmg akan jadi rujukan utk masa dtg...

    ReplyDelete
  8. Fuiyooo.... Wat video pulokkk.... What's next?

    ReplyDelete
  9. mana..mana lagu kpop ?? hehehe...

    ReplyDelete
  10. Clap clap clap clap!!! Tahniah anda telah melangkah setapak kehadapan hehehehe..

    ReplyDelete
  11. syabbas syabbas.
    memang best entry kau kali ni.
    eh semua entry kau travel memang best ah meng.

    ReplyDelete
  12. PM : hahaha slow slow.. aku ni tulis ikut mood.. kalau rajin buleh la tulis. kalau malas.. pandang sepi je la.. sampai busuk.

    Noha : pending dulu la...

    tunggu nanti semangat baru dtg.. baru leh pegi ke tempat lain di china pulok..

    DJ : teko tu memang azimat..

    abiskan popcorn cepat !

    ReplyDelete
  13. FF : terima kasih. mana yang ok refer je. yang tak ok pun refer jugak sebagai panduan semoga tak berulang...

    TT : nah ambik penyapu ni..

    sapu dari depan sampai belakang.. semua sekali !

    Agip : thenfks

    ReplyDelete
  14. NanaT : sambut popcorn dan makan dgn lahap.

    aku tak bersalah..

    awek awek Kpop sering menguda perasaan...

    JM : gigi dah rongak. hahaha dah tua namanya... tak pe. buleh makan lagi ni...

    ReplyDelete
  15. Liza : hahahaa..

    lagu tu tangkap muat je.. aku x layan sgt k pop.. tapi kalau sedap, belasah jer...

    sedap tak pop corn tu???

    Amir : what's next?

    errr... ntah.. ahahahhaah

    nak kena pegi berguru buat video video ni.. nampak tak semenggah mana..

    ReplyDelete
  16. MKL : insya allah la tak. kalau nak jadi jugak, redha la. kalau dah itu ketentuanNya..


    PM : mana ada k pop...

    tu lagu jawa la....

    * lari...


    Terima kasih HB.


    Terima kasuh Mya..

    ReplyDelete
  17. tak habis lagi baca kisah ni..baru separuh

    ReplyDelete
  18. Ah Mengg aa..nihaoo

    Mcm penuh dengan suka duka jek ko punya pengalaman di china walaupun aku x bukak satu pun lagi link2 yg ko bg tu..

    Kemunculan bidio tu menarik perhatian aku utk berkata sesuatu di entry ni..Hiks (walaupun aku buka random jek post blog ko sebab byk sgt yg x sempat bc lagi since post thn lepas)

    *nangesss

    ReplyDelete
  19. Kak Ina : Tak pe baca je slow slow...


    AJ : lama ilang ko. bz betul la tu....

    ReplyDelete
  20. The best ever entries i've ever read...membakar semangat nk g mangolia...ehe

    ReplyDelete
  21. MKC : thank you...

    just go and enjoy the scenery...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...