Wednesday, January 30, 2013

Air Terjun Lentang, Bentong

Sebab tak jadi pegi Kuala Gandah hari tu, hari sabtu aku pegi berkelah. Mandi manda di Air Terjun Lentang di Bentong.

Layan gambar je lah. Gambar tak berapa menjadi sebab tak de tripod, tak de remote control apa semua tu lah. Fikir fikir macam nak kena carik jugak remote control sebab gambar tak berapa menjadi, tapi bila fikir balik, tak payah la nak beriya sangat. Ye dok?

Cukup la sekadar apa yang ada.

















Tapi. Ada sesuatu yang berlaku semasa di Air Terjun Lentang ni. Aku gerak masa tu dah petang lah dah dekat pukul 5.

Ada sesuatu misteri berlaku.

Apakah ia?

Tunggu..............

* mati la cerita tak abis.......

Lama tak datang air terjun ni.

Ni dulu port aku dengan GBS berBBQ dan berendam sambil berpicnic dengan riang. 

Tapi itu dulu. Sekarang masing masing dah busy mengalahkan Perdana Menteri. Eh. Perdana Menteri sorang je. Ahli Parlimen lah kot.



Ya dulu aku katakan cinta
Ya dulu aku katakan sayang
Ya dulu aku katakan rindu
Padamu Selalu Hanya padamu

Ya dulu aku rajin merayu
Ya dulu tak berhenti berjanji
Ya dulu aku tak pernah ingkar
Untukmu selalu hanya untukmu

Lalu kini kau datang
Hatimu galau bimbang
Meminta ku mengulang perasaan

Sayang itu dulu
Dulu saatku tertarik padamu
Kini kamu tak seperti yang dulu
dulu hanya kau getarkan hatiku

Tapi itu dulu
Saat aku kejar kejar dirimu
Bermimpi kau bisa saja denganku
Sayang dulu kau acuhkan cintaku
Sayang itu dulu

18 comments :

  1. ko pakai timer jek xyah pakai remote bagai hahaha....

    ko pakai lense apa arr Meng? apa ko punya setting ambek gambo arus air tu?

    *aku ni budak baru belajo photografi kalau salah tolong tunjukkan hehehe...

    ReplyDelete
  2. akud ah try timer. x leh gak. kamera parkinson dengan sendiri.. hahaha. ke aku yg parkinson terlebih?

    aku pakai body canon, lense pun canon 55-200mm..

    nak setting ambik gambar air kalau air shutterspeed kena slow tapi masak la kalau x de tripod.. kaki tangan kena pasak dgn hebat.. hahaha

    try and error je ler

    ReplyDelete
  3. tripod takde, batu kan adaaaaa hahaha. kitorang kadang main letak gak merata...

    apa ni cite tak abih! hish...potong tul...

    ReplyDelete
  4. sabar.. biarkan diri anda berada dalam misssssssterrrrrrry

    ReplyDelete
  5. ko try la pakai lense 50mm f/1.8 II tp ni prime lense la..x boleh nak zoom. Tp hasil dia sure lawo kalau ko ambek.. hahaha...

    ReplyDelete
  6. cheh. aku ada satu lense. malas nak pikul byk2

    ReplyDelete
  7. lense dia kecik jek...rege pun murah dalam RM300+ jek...aku rasa berbaloi kalau ko beli lense tu...hehehe

    *racunnnnnnnnn....

    ReplyDelete
  8. Errr cuer ko carik lam tabung mak esah tu...banyak dia simpan duit siling...

    ReplyDelete
  9. Tq AS..

    Mak Esah tengah menabong nak gi travel tuh..

    ReplyDelete
  10. nape? nak pinjam 50mm ke? ada kat rumah tu, tapi interest tinggi skit la. ni tahap ah long maaaa...u tak bayar, wa kasi potong lu punya tiket kapal terbang maaaa...

    ReplyDelete
  11. gile ganas mak esah...psstt meng...ko xyah la pinjam kat mak esah tu..menakutkan jek la...

    ReplyDelete
  12. ya la.. business pembomohan agak kureng skit sebab tu letak interest tinggi part lain...

    ReplyDelete
  13. Mmg cantik2 gambar yang di share dalam blog nie. Thank you for sharing.. :)
    For sharing, tips menurunkan berat badan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...