Friday, October 5, 2012

Amazing Thailand : Pattaya 5 - Pattaya City

Hari ke dua di Pattaya aku bangkit tak de la awal sangat.

Semalam keletihan.

Apa apa, minum dulu bekalan kopi yang aku beli kat 7 eleven semalam.


Nak di jadikan cerita. Sebab aku ni kan berani di luar negara je. Dalam negara aku shy shy pig skit. Malas nak layan.

Sebelum tu dipersilakan yang belum mumayiz ke belakang sebab lepas ni ada unsur unsur kedewasaan sikit. Yang kurang matang dan masih kengkanak sila skip part bawah ni.

Ready?

So semalam lepas aku balik dari Sanctuary of Truth tu aku mandi solat semua dan aku keluar balik. Misi aku nak mencari makanan sebenarnya sebab aku lapar.

Pusing pusing pekan Pattaya, akhirnya aku sampai ke Walking Street yang aku lalu semalam tu yang banyak nude bar dan sebagainya. Terdetik hati aku dengan spontan, alang alang menyeluk pekasam biar sampai tangan bau ikan ! Begitu la alang alang dah sampai Pattaya, motip tak nak melihat apa yang terhidang di depan mata?

Dengan memberanikan diri aku usha satu nude show ni. Nak tengok la apa benda nude sebenarnya. Bogel bogel ker apa ke.

Layan gambar dulu.

Eh. Korang jangan bagitau mak aku, aku pegi tempat tempat ni tau. OR tak pe, aku dah bagitau dah. Kena bebel je sikit

Deretan sex bar

Mak hayam pun ada berkeliaran

Nak?

Lepak

Rupa rupanya............... ada Ping Pong Show uols !!

Meh aku cerita ping pong show ni. Aku rasa benda ni ada banyak di Bangkok, dan tak terkecuali di Pattaya ni sendiri. Nak masuk tu kena bayar dalam THB200/RM20. Ada bapak ayam la sibuk sibuk promote suruh masuk. Dia kata da 20 aksi !! Aku pun nak usha la. Siap kena check takut bawak kamera. Guard dah cakap, no kamera whatsoever.

OK. Fine.

So aku pun menanti penuh debaran, apa benda dia nak tunjuk. Keluar keluar terus bogel ke apa.

Dan masa berlalu pergi, sambil menunggu aku minum la air coke. Tu je la air yang aku boleh minum. Then bermula la show nya. Dalam tu tak de la besar mana, ada center stage dan ramai jugak la orang keliling mostly mat salleh. Pompuan pun ada.

So berbalik pada show ni, aku malas nak cerita details sangat la walaupun akan jadi details punya. Standard aku la bila lupa diri menaip dan otak aku akan bergerak laju selaju jari jemari ku yang mulus ni.

Then keluar la satu pompuan Thailand muka boleh tahan lawa dan dia yang memulakan show. 

Show nya adalah memanah belon menggunakan pepet.

Kau mampo???

Bertepuk sorak dan riang la semua manusia. Tak tau la berapa puluh kali dia praktis nak berjaya memanah dengan cara macam tu. 

Pastu baru lah memasukkan bola ping pong menggunakan pepet dan melantunkannya ke pentas.

* pengsan

Perlu ke aku pegi details? Hahahaha. Tak leh nak imagine walaupun aku rasa dia buat tu mudah je. 

Lepas tu ada acting lain lain jugak. Seperti fefet menulis surat !! Fefet menjahit !! Fefet meniup lilin. Fefet meniup belon. Macam macam lah. Naik pening aku di buatnya. Setiap kali lepas act tu ada lah dia orang mintak tips. Aku buat bodoh je. Pastu ada la performance dari lady boy aku rasa macam menyemak je. Pulak tu dia nampak aku datang sorang sibuk la nak bergesel gesel. Aku terajang baru tau.

Lepas tu aksi lain adalah fefet kemut pisang dan melantunkan kepada penonton.

Dan penonton berebut makan pisang tu.

Grosss !!

Terus aku rasa macam nak muntah.

Then aku blah. Tak boleh la lama lama, pening aku di buatnya. Fun la and first timer boleh la nak pegi usha kot, tapi aku rasa jijik pun ada kalau nak tengok sampai abis.

Siap ada aksi, bancuh kopi !!

Kau mampu bancuh kopi dalam fefet???

Lepas tu aku blah. Perut lapar. Tapi masih terbayang bayang bola ping pong keluar dari fefet. Sambil bawak motosikal aku dok ingat penyu bertelur je. Macam tu la agaknya. Nasib la aku tak suka makan telur penyu. Hahahahaha.

Then blah dari tempat tu, aku mula kan misi nak mencari Fridge Magnet untuk kawan kawan.

Puas aku berpusing tak jumpa. Banyak kedai dah nak tutup. Last sekali jumpa gak la gerai kecik jual. Terus aku borong. Dia bagi aku THB100 untuk 4 ketul. Tapi berat ler pulak nak bawak kalau dah beli banyak banyak.

Nak cari makanan tak jumpa kedai halal. Kedai memang banyak. Kalau cari mungkin ada. Tapi aku pun tak de check kat internet ke apa so main redah je tengok kiri kanan sambil bawak moto. Tak de jumpa.

Tup tup.. ada sekali tu, motosikal aku mati !!

Sudah. Terus teringat dosa. Aku ni kan tak leh buat dosa kering banyak sangat, nanti terus dapat balasan serta merta. Sudah. Cuak jugak motosikal rosak ke apa, nak balik hotel kang payah. Cuba start lagi, then jalan sikit mati lagi.

Rupa rupanya... minyak abis !

Aku lupa nak isi minyak. Actually aku tahu tapi aku malas nak ambik pot sebab aku fikir, macam kat Samui hari tu, dia orang suka rosakkan meter minyak tu, supaya nampak sentiasa kosong walhal ada lagi cukup la nak berjalan. Then nanti dia orang assume kita akan isi minyak la. Tu yang terjadi masa aku di Vietnam dan Samui hari tu. Kat Pattaya ni memang nampak minyak sikit, tapi aku fikir mesti ada lagi. Sempat la aku merayau siang tadi ke hulu ke hilir, tak abis pun minyak.

Tup tup sekarang terdampar sepi.

Nasib baik jugak la motosikal aku tu mati betul betul depan Shell !!

Heret jugak la berpeluh ketiak seberang jalan then isi minyak.

Pastu terus insaf. Malam tu aku beli Fish Filet je kat Mc Donalds sebab tak jumpa nasik. Balik hotel makan sambil tutup hidung. Bulat bulat aku telan. Tak pe lah, sekadar melapik perut. Aku fikir aku kena cari nasi di Bangkok hari esoknya.

Okey. Panjang pulak cerita ni.

Pagi tu aku plan nak pegi Floating Market Pattaya, tapi bila aku baca dia kata tempat tu tak authentic sebab di bina khas untuk pelancong. So aku malas nak pegi. Pastu nak pegi usha Jomtien Beach, satu lagi pantai di the other site of Pattaya Beach, tapi pagi tu aku sangat malas.

Bermalas malas di bilik then dalam pukul 10 aku terus check out. Nak gi hantar motosikal then nak naik Tuk Tuk ke station bas.

Sebelum tu usha buat kali terakhir Hard Rock Hotel Pattaya.





Banyak pulak aku ambik gambar kat sini. 

Lepas geram.

Then aku gi hantar motosikal pastu aku tanya orang kedai motosikal tu cemana nak gi station bas, dia kata depan tu ada kedai jual tiket naik mini van ke Bangkok.

Sedang elok la. Aku pun pegi tanya. Bas bergerak pukul setiap jam. Time tu pukul 11. So aku ada dalam setengah jam. Harga tiket pun murah je THB120/RM12.

Sambar terus.

Kedai mini van ke Bangkok

Ada pulak orang orang ramai ni. Tak faham dia orang ni kenapa

Ada tops market

Kawasan pekan Pattaya

Pastu tak tau nak buat apa bosan menunggu, aku merayau melilau di kedai kedai di tepi tu.

Tengok apa yang patut. Dengan harapan nak cari makanan kot la jumpa kedai ke. Macam lapar aku di buatnya. 

Layan tengok apa aku nampak.

Kuyah muyah

Hari yang sibuk

Kedai kedai yang ada




Sampai sudah tak jumpa kedai halal.

Last sekali aku pusing balik ke supermarket tadi dan masuk. Ada bakery shop. Aku beli roti dan biskut. Cukup la untuk mengalas perut.



Elok je keluar nak balik ke kedai tempat nak naik van tu dah nampak van menunggu.

Laju buai ku laju aku berlari. Takut kena tinggal.

Dia orang memang tunggu aku. Standard la aku ni asyik last sekali je kalau nak naik apa apa. Masuk van, aku terus melantak makan roti. Semerbak bau roti. Orang dalam tu pandang je.

"Lapar kah???"

Argh. Dia orang boleh makan macam macam. Aku ni yang tak jumpa Nasi Goreng Pattaya di Pattaya ni.

So misi mencari Nasi Goreng Pattaya di Pattaya adalah gagal !

Aku melayan perasaan sendiri sambil cuba cuba tidur tidur ayam sementara van bergerak menuju ke Bangkok.

Cost di Pattaya? Rasanya RM200 pun lebih pada cukup. Tak termasuk hotel la sebab hotel boleh pilih nak murah atau mahal. Lain lain tu, still mencukupi lagi.

Puas berada di Pattaya, nak pegi Bangkok pulak. Aku mungkin orang terakhir yang pegi Bangkok, semua orang macam dah pegi. Tapi tak per. Kita terjah !

Ayuh !

bersambung....

16 comments :

  1. aku penah dgr show aksi sebegini. mcm mana gamaknya manah belon guna tetek? nk imagine jap...

    bukan ke pattaya ramai islam? maybe tak perasan la kot.

    ape jadik kat party buih tu? ko join x? ade gmbr?

    ReplyDelete
  2. haaaaaaaaa

    kan aku dah cakap.. budak budak skip part tu..

    ada ke aku cakap memanah menggunakan tetek???

    sah.. tetek dgn pepet pun ko tak tau mana satu kan?

    * taxi !

    ReplyDelete
  3. kau ni pattaya ke patani??

    mungkin ada, aku x abis explore.

    aku party buih atas katil je. letih satu hari berjalan.

    ReplyDelete
  4. kt bkt bintang xde bendealah ni..haruslah cari d pattaya..erkk?!

    ReplyDelete
  5. hahaha... lawak la john ni. kena bukak buku biologi balik ni

    ReplyDelete
  6. omg... dasyat betul Pattaya ni..Hard Rock Hotel tu, brp ek smlm? pastu lagi satu, nasib baik supermeng IMAN kuat..hehhehe...teguhkan IMAN bila dah sampai BANGKOK plak...mungkin dugaan lagi besar..hehhehe...si John tu,jenuh imagine la..hahhaha...

    ReplyDelete
  7. Owhh baru aku tau...mcm2 boleh buwat gne pepet...

    *tido kurrrr...

    ReplyDelete
  8. nasib baik abg meng kuat iman. if not? tergugat ke tak? haha. haha patani la tuh! silap lokasi daaaaaaa.....

    ReplyDelete
  9. WOW..utk membuat aksi sebegitu menggunakan alat2 tersebut pasti memakan masa bertahun2... ngeh ngeh ngeh, terpaksa aku tabik spring kt diorg kerana kegigihan berlatih utk acara pecah belon tu huhuhuhu

    John ko dh bersunat ke lum? reti ke tak nk beza? muahahhah

    ReplyDelete
  10. KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH!

    SUMPAH AKU TAK TAHAN BACA ENTRY NI! BARU KO TAU KEHEBATAN fefet WANITA KAN? *&^$%@#%^ sangat!

    babi sangat...sume bleh dibuat ngan pepet siap bancuh kopi? &&%$#@#$^&%!!! aku tau show2 camni, tapi lagi teruk if diorang main ngan benda tajam. razor blade tu, ko mampo?? menangis tgk! eiiii!

    ps: aku suka tgk lady boi. teteks besars sangats kalahs akus.

    ReplyDelete
  11. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    lawak lah budak Danny / John ni.

    salah body part & salah lokasi.
    takpe der, semua orang buat mistake.

    tapi apa pasal mahal sangat kat sana sampai 200 Baht?

    kat Bangkok 100 Baht je.
    (eh mana aku tahu ni? bwahaha)

    ReplyDelete
  12. KERI.. hok mung muroh sebab set set 'poghong'

    Biq.. ya ada juga yang main razor blade tu tapi aku x sempat nak tgk.

    Alifah : Harga bilik kena tgk season ler. kalau book awal murah la kot. untuk maklumat lanjut sila layari ..

    www.google.com

    * mati laa

    ReplyDelete
  13. hahahahaha...siapa pengkomen pertama tu....hahahahaha.....adoiiiii..........sakit perut aku gelak !!!!!

    ReplyDelete
  14. HG : pengkomen pertama tu dah duduk hoversea...

    dia dah banyak exposed by now. may be dia dah dapat bezakan yang mana dan yang mana kot.

    ahaksss

    ReplyDelete
  15. abang ni kelakar la hahhaha.. suke baca ..sambil gelak2... entry dia rilex2 jer

    ReplyDelete
  16. Nadia : kau jangan gelak kuat sgt..

    simpan skit. nanti org ingat kau mereng

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...