Saturday, February 18, 2012

Koh Lipe Day 3

Korang pegi hunggah IH suruh dia update entry Koh Lipe bahagian ke 3.

* mati la entry basi.

Layan gambar dulu....






























++++++++++++++++

Assalamualaikum..hai..*lambai-lambai*...

oit IH takde..hakak BW yg muncul kaedahnya.....

Maklum la semenjak hangat bercinta ni bz mengalahkan menteri yg nak mengundi tuh ha...Korang jgn muak balik2 muka aku menyibok sini...memandangkan IH berjanji tapi tinggal janji..macam-macam alasan dia bila aku suruh..dia settle kan entry koh lipe yg dipertanggungjawabkan pada dia tuh

"relex lah kak..sekejap je wat entry tu"

dia lain ketika pula..

"relex ah i taip entry sket2..bz ni ..relex lah"

byk lah dia tu asyik relex jer..last2 penyudahnya??

"oit mana entry nya? nak berangkat dah ni"
"hakak sori bz ,,ni pon tgh bz settle pasal booking hotel2 ni leceh ok buat benda alah ni..hakak buat enty pasal benda lain dulu boleh tak?

kan??....awal2 berlagak sgt kacang je..bertangguh2 bila ujung2?...nak marah pong tak bulih..hahahha...nak tergelak je lah kaedahnya..

takpe sebab dah lama sgt ingat2 luper dah... hakak korek je lah dlm kepala ni mana yg ingat jer yer..

awal pagi aku bangun2 cikdu dan takde...biasa la dia pergi amik gambor..tak lama lepas tu IH menyusul...aku ngan CP dan MH cam biasa bergulung2 dalam selimut sampai bosan...lepas tu bergilir2 keluar masuk toilet..

disebab kan kami semua dah nak check out maka bz la kami2 berkemas..sementara menunggu depa berdua pulang dari tangkapan tersebut..







Bila mereka berdua balik je memasing bersiap *ting* sekelip mata..last2 aku juga yg last ..hahah

dah siap habis semua check berkali2 takut ada yg tertinggal..maka kami pong berjalan angkut beg masing2 sambil bersantai-santai..sebab masa masih panjang lagi tak yah nak rushing mana

sempat tgk kedai sekeliling nak habiskan duit thai...beli buah-buah..pehtu singah kedai fav CP tu makan lagi nasi goreng seafood!!! ayoh..


kali ni memandangkan kami semua dah nak balik pakcik kedai tu terlebih friendly plak..ngan meng la..sebab meng ada camera cangih..setiap kali org tu amik gambor sibok dia menempel sama nak tengok..kerana terkasima tgk gegambor makanan kami amik tu lawa..dia suruh meng amik gambor makanan dia setiap kali habis masak dia g cuit2 bahu org tu bagi isyarat suh tangkap gambor...pehtu dtg lagi dtg lagi..

"agaknya dia suruh ko amik gambor semua kedai ni utk promosi kot?"
"entah nye"

Pehtu meng borak ngan dia...

rupa-rupanya dia nak tukor gambor-gambor menu tu...  ...dia suruh meng emailkan gambor tu pada dia nanti...mamat tu melayan ajer....







maka tanpa bayaran meng pong menjalankan tugas..amik gambor sana sini.....nak ckp makanan kami mkn tu free takyah bayar tidak juga..hiks...takpe lah beramal jariah disitu..

walapon baru jam 10 pagi tapi cuaca dah menyegit panas nya...selesai makan dan bergambar kami berjalan sambil mencari cenderehati utk perabihkan duit yg berbaki..tak bayak choice sgt...tapi sempat la rembat apa yg patut..dan kami terus ke tempat kastam utk check pasport dan seterusnya tunggu boat utk balik..memasing dah tak sabar nak balik lah kaedahnya.....org agak ramai yg nak balik yg baru tiba tak putus2..




bagi aku dua hari cukup dah utk cover seluruh pulau ...dari duk berperang dengan anjing baik lah kami balik..cuaca pong tak berapa menarik utk snokling pong..keruh je air nya..utk bersantai2 tepi pantai yes!! pilihan bijak..tapik utk org yg jenis tak reti duk diam cam kami..percutian sebegitu bukan lah pilihan bijak..mau lah ko rang tgk meng ngan IH duk mengait baju panas kat situ....hahha macam kat tenggol dulu tu..nanti depa mula la buat lawak bodoh dan dailog tak perlu aku gak le duk gelak sampai sakit perut pehtu tuduh aku gila...cis..nanti aku kesian tgk muka bosan dia rang..heh

sambil menunggu boat biasa la depa mengusha awek amik gambor awek banyak2..kalau aku suruh amik gambor aku?..haram sekeping pong bersungut!!! *pftttt*


Tak lama lepas tu boat kami pong tiba....dari lipe ke langkawi tak seramai boat yg ke destinasi lain...aku lupa dah ke mana..hahahha...tapik pilihan korang adalah bijak kalu naik dan turun dari langkawi sebab org tak seramai dari penang or thailand or phuket what so ever destinasi lah.....kami aman damai je tak berebut dan beratur panjang cam org lain..tapik tetap berebut!!!




tapik boat balik ni org nya lebih ramai la sket dari org dtg..penuh!!

Perjalanan pulang tu memasing tido jer....takde apa nak buat pong satu jam lebih perjalanan tu...


tiba di pelabuhan...amik masa utk settle kan pasport..melangut lah kami..sementara itu CP telepon kereta yg telah kami sewa...kereta dah sampai..tapik pasport kami tak settle2 juga..maka aku hambat CP pergi hantar abg kereta tu dulu then patah balik amik kami.....


Sementara tu kita rang alas lah perut ngan roti dan milo dan kopi...meng g beli dekat petronas berhampiran...

Bila CP datang semula je kami merempit ke chalet utk check in..tetengah hari buta sgt lah kepanasan..dan mood memasing pong mula la dah berasap!!

aku tetau lah aku mmg pantang dtg langkawi..mesti ada masalah komunikasi..mmg selalu dlm mood tak best je bila berada di langkawi..kena sumpahan mahsuri kah?...setiap kali aku pergi langkawi ni ada je tak kena ..so kena byk bersabar......sedangkan kami ke tempat lain takde pong masalah gitu...bukan ngan GBS je aku dtg ngan org lain pong sama....ishk ishk...fobia berkali2 aku nak g langkawi ni...aku je org lain tak ponggg..bila org sebut langkawi je aku takde minat dah..hahaha...

selepas masing2 dah check in....berehat2..reda sejuk badan dan perasaan kami pong keluar merayau...singah mkn cendol rojak dan laksa peneng dulu kat tepi jalan melalui aiport tuh..

annoying gile kedai ni..org nak hayati keindahan laut yg terbentang tu..tapik kaedahnya dia pasang lagu kuat gile sakit telinger..jadinya kami makan terus blah...lagi pon hujan pong dah mula turun




target nak naik cable car lagi sekali but kali ni nak naik jambatan dan tgk sunset..sebab kedatangan kami sblm ni dah la naik cable car t/hari pehtu hujan...pehtu tak dpt naik jambatan itu lahai...

sementara menunggu..kami pusing-pusing sekitar...teman meng 'menembak' jer lah...panas berdengung tu kami harungi jua..muka naik rentung dah lah..tambah rentung dari lipe..maka jadi la memasing anak keling keluar pekan..kecuali CP dia pose2 dlm kereta je...ralit ngan iphone..kami je berkeliaran...



sampai ke cable car..brige tutup dahh..sebab faktor cuaca....frust...so kami tetap berazam utk kembali lagi besoknya... sebab no point kalu naik tak dpt meneyeberangi jambatan idaman tu...dah la gayat nauzubillah...matlamat tak tercapai buang tenaga dan duit je (utk aku le tu..yg perlu memaksa diri ni)


kembali lah kekereta hujan dah renyai2....nasib la berjln musim tengkujuh..masalah cuaca mmg tak bulih nak dielak..tapik tengkujuh ke tidak langkawi tetap panas!!!

tengok mat saleh mkn ice cream magnum...aku ngan IH telan air liur..

"jom kita beli ice cream sebijik camtu juga nak?"
"jom"
"esok lah kita dtg sini kita cari"

tetap nak beli situ juga ..hahahah

pusing2 tgk sunset yg tak berapa nak ada..amik gambor lebih kurang..waktu pong dah golap...




memasing kembali kekereta dan pusing pusing utk kesian kalinya menikmati waktu malam pula..dan singgah makan sebelum pulang ke chalet...




Balik chalet memasing bersiap menukar uniform...dan bergolek2 sambil tengok TV..MH?? selamat dah belayar...aku pong mengekor sama sebab penat ebrpanas seharian...sorang demi sorang hanyut ...tetiba aku terjaga tengah malam tengok CP ilang!!!!...semua org terpinga2 melihat CP takder..

Bersambung.. Over to u MH (last2 aku juga rampas mic ni balik...tak tau la nak ckp pe..hahah)

bersambung.........

No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...