Friday, January 20, 2012

BlackBerry VS iPhone

Kring ! Kring ! Kring !!!!

Telefon ku berbunyi.

Aku nak riak, sombong, bongkak, berlagak ni !

Aku nak bagitau aku ada handphone baru......

Jeng Jong Jeng...

Apa apapun selamat tinggal kepada BlackBerry lama.

* melambai sambil mengilai

Kesian dia OK. Oh nama dia Curvey !

* mati la selama ni tak pernah ada nama pung.

Walaupun tepi tepi si Curvey ni dah buruk tapi Curvey bertugas dengan jayanya pada aku selama 2 tahun lepas. Jadi aku bersyukur walaupun Curvey nyaris hilang masa di Langkawi hari tu dia tetap panjang umur.

* Jeling BW.


Anyway, BB ni phone office sebenarnya. Buat nak call customer la apa lah, so memang manager dapat BB kat opis tu. So dah abis 2 tahun, opis ganti la dengan phone baru.

Perlu ke aku nak riak dengan harta orang?

Tak pe lah. Orang bagi aku ambik je la. Lagi pun BB lama aku tu kadang kadang dia bengong jugak. So dah sampai time untuk bertukar ganti.

Opis aku bagitau, aku punya BB tu Curve kan, so di tukar dengan Curve jugak lah. Tapi ada option ! Sapa nak tukar pada Bold ke Torch ke boleh. Tapi kena tambah duit sendiri. At the end of 2 years nanti phone dapat kat kita.

Masalahnya kalau lepas 2 tahun phone tu mesti dah macam belacan. Tak nak lah aku. Lagipun aku bukan la pengguna BB yang tegar. Setakat guna untuk buat call opis, SMS, BB dan check email je. Oh FB jugak. Hiks.

So tukar yang sama pun tak pe. Aku bukan smart user sangat pun. Nama je pakai smart phone. Janji phone ni aku tak payah bayar bil dia.

So ini la hasilnya dah dapat yang baru. Masih dalam kotak.

Masih sunti dan berdara pingitan.




Tara.................

Dah terkeluar dari kepompong.

So IG la dok bege bege transfer semua data aku ke phone baru. Aku ni malas nak perah perah otak dengan benda benda macam tu. 

Janji aku tahu. 

Siap !!!

Dan ini lah hasilnya. Curve baru milik ku. Kerana diri ku begitu berharga............

* mati la hari weekend langsung buat tak pedulik kat dia.


Anyway, aku guna BB dan iPhone kan.

Personally sah sah la aku sayang iPhone aku walaupun tak baru macam BW punya tu.

* Jeling BW lagi.

Juling jugak mata aku kang.

Tapi bagi aku lah, BB dengan iPhone ni, aku prefer iPhone sebab lebih friendly. Memang la iPhone pun ada drawbacks dia. Semua nak guna iTune. Pastu apps dia banyak tak support. Dan battery dia tak tahan. iPhone aku ni pun battery dia dah berpenyakit. Tengah cakap cakap terus off. Padahal masih ada 65% lagi battery life tu.

Tapi...........


Aku tetap suka kan iPhone.

Bak kata pepatah Mongolia.

'Cekali awak guna iPhone, pasti awak tak akan tukar pada hp lain dah'

Cekali boleh juga tukar kepada Cetelah.

* mati la Mongolia ke Gorila cakap cam tu tuh !

p/s Tadah tangan ke langit moga dapat iPhone 4S

No comments :

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...