Thursday, December 1, 2011

Jom Menembak : Harapan Di Tanjung Harapan

Adalah satu hari tu aku keluar bersiar siar dengan OR dan petangnya pegi makan di Muara Klang.

Haks. Teringin nak makan udam dan ketan. So belasah la makan di sana. Pegi petang, lepas maghrib baru balik.

Tu la aktiviti kemesraaan abang di hari minggu sebelum OR kena tinggal. Sorry lah sayang ku. Nasib la kan sebab tiket flight dah lama booked.

Ha...........

Seperti biasa lah, kalau berjalan mesti la aku bawak kamera. Niat nak menembak mesti selalu ada. Gila ke aku ni mengambil gambar ek? Aku ni sebenarnya tengah sibuk nak test mengetest skill ambik dan edit gambar. So kau orang kena la bertahan dengan sikap gila aku ni.

OR tu OK je. Kalau aku cakap.

"Yang. Jom nak gi ambik gambar"

Dan dia ikut je mana aku cakap. Tarak hal punya. Best !

Dan.. ini la hasil yang aku perolehi daripada jalan jalan tersebut. Dan some editing yang aku dah buat dengan software terbaru yang aku paksa IG hack dan dapatkan key gen dia.

So cemana? 

Korang rasa meronta jiwa tak dengan lukisan agung aku innew?? 








Oh. Dua gambar di atas tu gambar di Morib yang aku cuba edit.

Dan the rest tu aku baru ambik hari tu dan gigih dok mengedit. Tak banyak pun la yang aku ambik just nak try test dulu.

Oh, jangan tanya kat mana aku beli frame ni. Mahal okeh !!!

* lariiiiiiiii

3 comments :

  1. sgt suke pic no 2 tu yg ada budak lelaki tu ...

    ReplyDelete
  2. gilek ah mabeles
    lu edit guna apa meng? sblm guna software yg dihack itu, apa software biasa2 yg lu pakai? frame kayu tuh pn lawa..hiks

    ReplyDelete
  3. dulu2 aku pakai canon DPP je.. aku ni x rajin nak mengedit... now aku tgh cuba2 pakai lightroom.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...