Wednesday, September 14, 2011

Supermeng Kembali & Trivia Raya 6

Mana urang??????????

Abang muncul dalam kesuraman wajah yang masih menebal.

Hahahah. OK tak gaya macam ni?

Nampak gagah??? Ada mutu? penuh gaya? Keunggulan?

Tiada?

Hampeh korang. Tak pernah nak memuji muji aku ni.

OK abang nak bagi tau dua tiga hari ni aku busy. Maklum la artis antarabangsa. Perlu ke abang nak ulang 40 kali ni? Korang tau la kan abang busy kenapa?

Apa? Bercuti cuti? No !

Aku balik kampung la. Aku ni kan berkabung masih.

* mati la pandang dinding dengan air mata berlinangan.

Tapi hidup mesti di teruskan. 

Nah !

Masih ada lagi Trivia untuk tatapan. Tapi ni kira last lah. Dah tak de. 

Trivia 1

Pakcik aku punya kerja, dia bawak sepupu sepapat aku yang kecik kecik ni pegi Mc D. Pastu dia tinggal dia orang kat luar dengan enjin kereta masih on. Masuk dalam Mc D. Tup tup tengok sepupu aku ni dah ada kat dalam Mc D.

Laju betul dia orang tu.

Pulak tu tinggal kereta enjin masih ON. Gelabah sekejap pakcik aku.

Trivia 2

Dia orang pegi Mc D dan order macam macam. Maklum la ramai. Order makan situ lagi. Order tapau bawak balik lagi.

Tup tup. Budak cashier tu sampai pengsan !

Pengsan terjelepuk kat situ. Kesian budak tu. May be pening. Dah lah orang sibuk raya dia sibuk bekerja.

Trivia 3

Masa aku pegi kedai tayar nak tukar tayar Wanda. Nyonya Cina tu dah nak tutup. Dia tukar la tayar aku, pastu aku pujuk dia buat balancing semua. Buat muka sedih.

"Nyonya. Tolong la. Esok saya mahu balik KL"

Agaknya dia tak sampai hati, dia bukak balik kedai tu dan buat balancing Wanda. Yey.

Sayang Nyonyah tu !

Trivia 4

Masa tunggu Wanda tukar tayar, tetiba ada satu mamat ni datang kedai Nyonya tu.

"Nok tapongggggggggggggggggg !"

Aku terus terguling guling.

Sebab aku biasa sebut tampal. Tetiba dengar orang sebut tapong, aku parkinson terus kat tempat kejadian. Kuat lak tu mamat tu menjerit siap berlagu lagu.

Tapi permintaan mamat tu tak di layan oleh Nyonya sebab dah petang, Nyonya tu kata dia mahu rehat dan tutup kedai.

Trivia 5

Nak balik KL aku di landa demam dan selsema. Tak bermaya karin terus. Tu la penangan raya. Nak kata makan banyak tak de la pulak. May be keadaan cuaca tak sesuai dengan abang yang cuaca salji dan nyaman ini.

* lari........

OK. Dah selesai Trivia raya Supermeng 2011.

Now, capapan terakhir.  Gambar gambar bertemakan desa dan pantai.

Sila cemburu.











5 comments :

  1. ni belah-belah Batu Rakit aku rasa.

    ReplyDelete
  2. abislah rahsia italy cikdu meng kat mana hahahaa

    eiiii lembu2 bergelimpangan........mana satu yg hensem eh ????

    ReplyDelete
  3. lembu2 tu memerlukan mak angkat utk pulang beraya tahun depan..

    meg rose berminat?

    ReplyDelete
  4. hahahahaha!
    macam haram nak tolak aku masuk gaung.
    mana aku tahu ko berahsia tentang tempat asal-usul ko.
    #LOL

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...