Friday, July 1, 2011

Jogjakarta : Yang Menarik Tertarik Kau Memang D Bomb !

Oh ya. Ada beberapa keping gambar lagi aku nak share ni tentang apa yang menarik dan tertarik yang aku temui sepanjang masa di Jogjakarta dan sempat aku snappy !



Nampak tak dia orang tengah buat apa tu?

Mereka menconteng araNG ke muka sendiri !

Haks. Tak de lah. Mereka menconteng baju kawan kawan. Bebudak ni kononnya macam kat sini baru lepas result SPM lah. Balik ambik result pastu kira tamat sekolah kan?

Let's conteng baju kawan kawan uols !!!

* matilah kotoran degil. Daia pun tak mampu menanggalkan kekotoran....

Hah ! Nampak ni apa aku jumpa?



Hahaha. Nasib aku tak menginap kat sini.

Ada lagi ni.


Ini adalah umang umang okey.

Umang ni telah di make up kan sebegitu rupa di kaler kaler apa yang patut dan di jual !

Siap jual rumah lagi untuk mereka ni, maksudnya nanti bela la umang umang ni kat rumah, dia ada rumah dia sendiri dari getah tu dan kita mencari hiburan dengan melihat umang umang ni berjalan jalan.

Keji tak?

Aku rasa keji gila !

Oh. Aku lupa pulak nak tanya berapa seekor dia jual.

Ke dia timbang kilo?

Ni ada lagi.


So ada sesiapa mahu jadi ahli pasang gigi rapi di sini???

Hiks.

Banyak sebenarnya yang aku jumpa tapi tak sempat nak snap. Ada sekali tu aku jumpa mamat ni tengah tunggu bas. Dia beratur dengan orang lain tapi dia bawak kuda kepang. Muka dia penuh make up tebal. May be nak pegi show. Tapi naik bas je uols. 

Yang penting, kuda kepang tetap tersandang di sisi.


Ini gambar camera kan?

Tapi yang mengagumkan aku. Tuannya tak de. Kamera ni on di atas tripod dia tu lah. Dan tuannya sebenarnya tengah mandi manda di laut.

Motip la merakam detik detik terindah di tepi pantai?

Kau berani buat gini dengan kamera baru kau BA?

Ni hah awek ni.



Aku tak tau dia siapa. Tapi dia macam menjadi perhatian lebih daripada 20 orang photographers professional di tepi pantai tu untuk shooting.

Dan aku pun pegi menyibuk sama.

Hiks !

Sapa dia ni? Kau orang kenal kah? Atau gadis calender kedai emas Kota Bharu sajork?


Itu keadaan biasa di Mc Donald's di Jogja.

Apa yang menariknya?

Setiap menu dia ada nasik. Dan aku jumpa menu dia ada spaghetti ! Nom Nom Nom .

Inzal jugak. Aku try.


Dan ini last !

Aku memang nak nak sangat ambik gambar ni. Tapi aku takut.

Berulang kali aku lalu depan dia dan fikir, perlu ke aku ambik gambar ni?

Pastu aku stop hisap rokok tengah fikir apa risk kalau aku cuba ambik.

Akhirnya aku berjaya jugak capap. 


Bukan aku nak kutuk dia, tapi.. BS ! BW, BA, Birah, Basya, Bungu, BIna, Billy, Badeq, Bilot dan segala B semua.

Kau orang mampu main ini rekorder di khalayak ramai?????????

Eh. Tapi aku sedekah la kat dia sikit sebab aku ada buat silap capap gambar dia.

Hiks

Nampak tak pakcik keji tu intip aku dari atas !

3 comments :

  1. cikdu,

    shd pergi lagi jogja....hari tuh pergi tak alked ?? kawasan yg ada 2 pohon beringin tuh ??? pakailah kain warna hitam yg disewakan...cuba pergi di antara 2 pohon itu........memang kita rasa jalan lurussssssssssssssss saja....tp hakikatnya, org tgk kita jalan ke kiri dan ke kenan, dah susah nk lurus sampai di tgh2 pohon itu...mistik tuhhhhh

    meg 2 kali attempt...first time ke kiri entah ke mana2....2nd time hampir sampai.tp last2 ke kiriiiiiiiiiii jugak.aiseyyyyyyy pelik2....cos kita rasa kita jalan lurus je

    ReplyDelete
  2. motipp Bilot?? Kau feeling2 filem Bilut kahhh??
    BA tgh busy buat kek okeh.

    ReplyDelete
  3. Banyak juga gambar-gambar yang lawak di sana. Best.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...