Saturday, December 25, 2010

Gangguan Terlarang

Hari ni ada berita ngeri.

Semalam aku gagal tidur. Babik !

Pusing kanan pusing kiri. Dah pose pose kacak dan tampan di atas ranjang sendiri tapi masih gagal meniduri diri.

No ! Bukan sebab nyamuk. Tidak juga sebab panas. Aircond terpasang. Semuanya sudah siap siap dengan sempurna bagi mendapatkan tidur yang lena.

Tapi tidak.

* nanges.

Ada lah kereta sapa ntah, alarm dia memekak tak sudah sudah !

Bunyi macam hampeh. Kejap bunyi ambulan, kejap bunyi tembakan padu, kejap bunyi steamroll. Aku kerengsaan. Puas aku ambik bantal tutup telinga. Dah macam orang berperang kat bawah tu. Nak je aku ambik tong gas baling ke bawah biar pecah kereta tu.

Tapi nanti lagi dia tak henti henti memekak.

Sudahnya aku tahan je lah. Ambik dua dua bantal dan pekup telinga dengan kemas. Lama lama tertidur juga. Tu pun dah pukul 4 pagi.

Aku dah la ada meeting pagi.

Bangun subuh gajah, bersiap siap dan terus ke site. Nasib baik jalan tak jem. Dah rancang moga aku sampai tepat pada waktunya.

Tengah drive tu, aku rasa pelik. Aku rasa ketiak aku sebelah tu macam merembes rembes kebasahan. Apsal ntah. Aku siap lipat lengan dan tala kat aircond supaya angin sejuk masuk lalu membelai belai bulu ketiak yang lembut dan halus itu terliuk liuk di pupuk angin.

Nak kata panas dan aircond tak berfungsi, tak juga.

Sampai ke site, jenuh aku fikir. Bila dah sampai sebelum lari masuk bilik meeting, aku masuk toilet dan check.


Rupa rupanya, aku pakai deodorant sebelah saja !

* koma.

Happy holiday !!

11 comments :

  1. loh.... mak no. 2... yahooooooo.....

    ReplyDelete
  2. hepy holiday uols.

    dont drink, texting n drive.
    *pesanan penaja sblm tdo.

    ReplyDelete
  3. mengantuk di New Zealand...

    ReplyDelete
  4. happy holidays uolsss...
    *motip komen dh ptg??

    ReplyDelete
  5. tetiba shah J ni sesat...

    takpe lah asal rajin komen..hahaha

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. tgh stress baca cite org bengang xleh tido ..baik ati nak cmpak tong gas lak tu.hahahah.release tension dgn gelak bca cite ko ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg pantang letak kepala. hanyut terus di bawa ombak rindu.

      * peluk maya karin

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...